ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

ՏԱԿՏ

ՏԱԿՏ
18.11.2011 | 00:00

Իվան ԻԼՅԻՆ

Կյանքն արվեստ է, իսկ ամեն մի արվեստ կոչված է ներդաշնակություն ստեղծելու։ Գոյություն ունի և սոցիալական ներդաշնակություն. այն նախապատրաստելու, ստեղծելու և պահպանելու արվեստը կոչվում է տակտ (նրբազգացություն)։
Բայց թե ինչ է տակտը, չգիտի ոչ ոք։ Քանզի տակտ ունեցողը նրանից օգտվում է գրեթե անգիտակցորեն, ինտուիտիվ, ստեղծագործորեն, իսկ չունեցողն ապրում է այնպես, կարծես «դա» ամենևին չկա։ Ի բնե անտակտը չի էլ հասկանա տակտի խնդիրը։
Մարդն անմիջապես դառնում է անտակտ, եթե ուշադիր է միայն իր նկատմամբ և ուշադրության չի արժանացնում ուրիշի հոգին։ Այդպես, սակայն, վարվում են շատերը, մասամբ` հոգևոր կոպտությունից, որը բոլորովին չի ընկալում բարդն ու նուրբը, մասամբ` մեծամտությունից և ինքնագոհությունից կամ բնավորության կարծրությունից, որոնք անհնարին են դարձնում որևէ խոր թափանցում ուրիշի կյանքի մեջ։ Անտակտը որոշ իմաստով նման է կարճատեսի կամ կույրի, որը չի էլ ենթադրում, թե իր տեսողությունը թույլ է, նրա յուրաքանչյուր քայլը սխալ է, նա քայլում է մեծ դժվարությամբ, հաճախ անճոռնի ձևով` իր ճանապարհին կործանելով ամեն ինչ։ Նա իրեն շրջապատում է անընդհատ հայտնվող անելանելի վիճակներով և, իհարկե, չի էլ կռահում, որ ինքը պարզապես անտաշի մեկն է։ Նա վերաբերվում է ուրիշներին այնպես, կարծես նրանք բոլորը նման են իրար կամ էլ «սովորական ցածր մարդիկ են», այսինքն, նա չի տեսնում նրանց ներհատուկ յուրատեսակությունը ու նրանց հետ կոպիտ է վարվում։ Դրա պատճառով առաջացած անհաջողությունը նա «ինքնին հասկանալի կերպով» մեղսագրում է հենց այն «սովորական սրիկա մարդուն»։ Սակայն անհաջողությունը կրնկակոխ գնում է անտակտի հետևից` ընկերության մեջ, աշխատանքի վայրում, անձնական կյանքում, հասարակական գործունեության մեջ։

Սկզբից ևեթ պարզ է, որ չի կարելի հավաստիորեն ճանաչել սեփական շրջապատի մարդուն։ Հաճախ հերիք է մի թռուցիկ հայացք, վայրկենական ինտուիցիա։ Սակայն պահանջվում է ուրիշների կենսական ռիթմի և բովանդակության մեջ աստիճանական ներթափանցում, այսինքն` ընկալման նրբություն, բարձր զգայունություն և զգայուն հոգու դիտողականության ընդունակություն։ Այդ խոր թափանցումը թույլ է տալիս մարդուն ճիշտ նախազգալ սեփական խաղընկերոջ (գուցե, սեփական թշնամու) հոգևոր և իրական ռեակցիան կամ վստահությամբ ակնկալել այն։ Դրա համար հոգու մի մասը զատվում է, որ կարողանա ապրել, ասես, «ախոյանի» մեջ, որպեսզի լուսաբանի և կենսագործի լուծվող խնդիրը ոչ միայն սեփական, այլև ուրիշի տեսակետից։
Տակտը, ուրեմն, ուրիշներին` բարեկամին և թշնամուն, ճիշտ հասկանալու, ավելորդ խայթոցներից խուսափելու, վնասակար կրքեր չբորբոքելու, այլ դրանք հանգստացնելու, կենտրոնախույս ուժերը զսպելու թանկագին արվեստ է։ Տակտը նման է ճանապարհային հսկիչի. նա «ուղի է հարթում», «մաքրում», «փակում է» կամ «կապում»։ Նա կարողանում է պատշաճը հատուցել յուրաքանչյուրին, այնպես որ բոլորն իրենց զգում են «լավ ընկալված» և ուշադրությամբ շրջապատված։ Նա տիրապետում է ցանկացած իրադրության, այդ թվում` տհաճ ու խճճված։ Նա իր հետ բերում է միջնորդություն, չափ և ճաշակ։ Նա ստեղծում է փոխըմբռնում և խաղաղություն. «հաշտեցումը» նրա նշանաբառն է, «փոխադարձությունը»` նշանաբանը։ Նա «դիվանագետ է» բառիս ամենավեհ իմաստով։ Նա միշտ հոգ է տանում, որ մարդիկ ոչ միայն «չվիճեն» իրար հետ, այլև «գտնեն» իրար, որպեսզի ստեղծագործ հասարակությունը և բնակազմական համագործակցությունը դառնան հնարավոր երկրի վրա։
Այստեղ Պլատոնը գուցե կհարցներ. դրված չէ՞ արդյոք տակտի մեջ ինչ-որ «աստվածային» բան։ Իսկ Կոնֆուցիոսը կհաստատեր, որ տակտը վերաբերում է տաո-ին, այսինքն, ստեղծագործ «միջինի ճանապարհին», աշխարհի հավերժ ռիթմին, որից և ծնվում է ներդաշնակ հավասարակշռությունը։
Տպագրության պատրաստեց Պավել ԱՆԱՆՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2758

Մեկնաբանություններ